Geoblog.pl    majka    Podróże    Tanzania. Kryjowka albinosow.    Machame Gate (1490m) - Machame Camp (2980m)

Machame Gate (1490m) - Machame Camp (2980m)

Tanzania
Tanzania, Kilimanjaro

Z pewna niesmialoscia schodzilam rano po schodach. Przywitala mnie rozesmiana buzia jednego z chlopakow. Przedstawil mnie przewodnikom, zapakowal w furgon i juz po chwili bylismy w drodze do Machame Gate.

Formalnosci na bramie nieco sie przedluzaly. Porterzy wazyli bagaze, zawijali w worki, pakowali jedzenie. My walczylismy z dokonaniem oplaty za wstep do parku, gdyz obie karty Przemka zostaly odrzucone przez terminal. Przed wyjazdem warto zadbac o ustawienie prawidlowych limitow na koncie bankowym.

Tego dnia na Kilimanjaro ruszala duza grupa z Polski. Byli bardzo pewni siebie i z wyzszoscia w glosie wyrazali sie o tragarzach. W Polsce negocjowalismy dolaczenie do nich, jednak teraz bylismy zadowoleni, ze nic z tego nie wyszlo.

Przekroczylismy brame parku wchodzac do swiata lasu deszczowego. Malpy przeskakiwaly ponad naszymi glowami. Sciezka biegla lekko pod gore, zadaszona gestymi galeziami i splatanymi wokol nich lianami. Deszcz padal wielokrotnie, dodajac wszystkim roslinom jeszcze wiekszego uroku.

Schowani pod drzewem zjedlismy w deszczu lunch (udko z kurczaka, hamburger, banan, ciastko i sok z mango). Po pieciu godzinach dotarlismy do obozu na wysokosci 2980m. Pokonany dzis odcinek wynosil 18km.