Geoblog.pl    majka    Podróże    Maroko. W stronę Marrakeszu    Prezenty

Prezenty

Maroko
Maroko, Fez

Do Fezu dotarliśmy bardzo późno, na 20. Stresowało mnie to, bo tak bardzo chciałam kupić wszystkim prezenty. Podróż do Maroko to moje marzenie od wielu lat i na każdym kroku chciałam się tym dzielić z rodziną i znajomymi. Nie udało się jednak.

W jednym małym sklepiku negocjacje ceny zajęły nam półtorej godziny. Obie strony były zdecydowane na transakcję, ale nie zadowolone z padających propozycji. Na stół wjechała więc Berber Whisky (miałam obawy, że tylko my pijemy ;)) i przyszedł lokalny grajek. Sprzedawcy zbystrzeli, gdy padło słowo „wódka” i weszliśmy na bardziej szeptane tony. Nie spuszczali butelek z oczu, ale udawali, że im nie zależy i że taki towar mają w każdym supermarkecie. Wyjęłam więc 400dh i zaczęłam nimi machać przed oczami i mimo, że czuli się pokrzywdzeni, wyciągnęli ręce na znak zgody. Za litr wódki, 0,25 żubrówki i 400dh kupiliśmy dwa piękne lustra. Rozstaliśmy się jak starzy przyjaciele. Niestety w tym czasie wszyscy inni sprzedawcy zwinęli juz swoje sklepiki i poszli do domu.